Poster
Poster MIME 2023 ( Sumber Foto: Ihsan International Automodified )

KUALA LUMPUR – Pameran lebih dari 300 kenderaan yang dimodifikasi dengan keseluruhan 50,000 kuasa kuda menjadi acara kemuncak International Automodified (IAM) Kuala Lumpur dan Ekspo Motor Antarabangsa Malaysia (MIME) 2023 yang akan diadakan dari 27-29 Oktober ini di Pusat Pameran dan Perdagangan Antarabangsa Malaysia (MITEC), Kuala Lumpur.

Acara yang digelar sebagai persembahan kereta dan pertunjukan gaya hidup terbesar di rantau ASEAN, akan menyaksikan kereta terbaik Malaysia yang diubah suai berkongsi pentas dengan paparan luas kereta baharu, elektrik dan 4X4 dalam apa yang telah disusun untuk menjadi hujung minggu gaya hidup automotif utama untuk semua peminat.

IAM akan menyediakan hampir 100 anugerah individu yang disampaikan kepada kenderaan yang dipamerkan terbaik dalam sembilan kategori individu utama yang merangkumi: Anugerah Terperinci; Anugerah Gaya; Anugerah Audio Kereta; Anugerah Prestasi; Anugerah Binaan Berciri; Anugerah Jenis; Anugerah Pengilang; Anugerah Kelab Kereta; dan Anugerah Wilayah.

Turut diberi perhatian ialah anugerah untuk Interior Terbaik; Badan Lebar Paling Liar; Warna Pembunuh; JDM Diubahsuai; Retro Ubahsuai; Klasik Kontemporari; Lori; Ruangan Enjin Terhangat; Kereta Bandar; Kereta Kompak; Roadster; dan Kereta Ubahsuai Eropah, Asia, Amerika dan Malaysia Terbaik.

Kembali untuk mempertahankan gelarannya sebagai Raja IAM akan menjadi Nissan Silvia S15 berbadan gentian karbon 1,000 bhp. Kereta itu dikuasakan oleh enjin Toyota 2JZ enam silinder.

“Sejak IAM diperkenalkan pada 2001, dan pertama kali diadakan di Malaysia pada 2011, ia sentiasa dikenali sebagai pertunjukan perkadaran epik untuk kereta yang diubah suai.

“Kami telah melihat beberapa pengubahsuaian yang paling cemerlang dan ekstrem daripada peminat kereta Malaysia dan ini adalah sesuatu yang akan diteruskan ke pameran tahun ini dan banyak lagi pertunjukan pada masa hadapan,” kata Pengasas IAM Reza Aliwarga.

Menggabungkan kuasa dengan MIME pada tahun 2022, pameran unik itu akan menyaksikan Pesta Kenderaan Elektrik (EV) khusus memaparkan pelbagai EV dengan jarak kira-kira 400km hanya pada satu caj tetapi dengan julat harga antara RM100,000 hingga RM500,000.

Pengunjung juga boleh berharap untuk menguji pandu pelbagai jenis EV, membolehkan mereka merasai manfaat mobiliti elektrik.

“Ia akan menjadi lokasi sehenti untuk melihat, menguji dan menilai beberapa EV terkini yang ditawarkan di pasaran.

“Matlamat utama adalah untuk mendapatkan seberapa ramai orang memandu seberapa banyak EV yang ada.

“Ini akan mendedahkan mereka kepada pelbagai teknologi dan ciri berbeza yang terdapat di pasaran dan pada masa yang sama meningkatkan pemahaman mereka tentang EV,” kata Pengasas MIME Yamin Vong.

Acara itu juga akan menampilkan pelbagai tarikan termasuk simulator perlumbaan, pameran RC (kawalan jauh), pameran TAMIYA, perhimpunan oleh banyak kelab kereta, pameran kereta eksotik diraja, festival muzik LFYE (kugiran langsung dan deejay) berserta banyak hadiah untuk orang ramai.

IAM juga akan menyaksikan pertunjukan fesyen show queens semasa acara tiga hari itu.

Tiket boleh dibeli di https://ticket.malaysiamotorexpo.com atau di http://t2u.asia/e/31710?sec=36057 dan juga boleh didapati di tapak semasa pameran berharga RM30.

Kemasukan untuk kanak-kanak di bawah umur 12 tahun (mesti diawasi oleh sekurang-kurangnya 1 orang dewasa) adalah percuma.

Pelawat juga layak mendapat kupon rebat RM20 apabila mereka mendaftar di bawah rujukan jpmcollection dengan memuat turun FONEAPPS di https://shop.forestone.com.my/link/referral?ReferralID=jpmcollection

Untuk maklumat lanjut sila layari www.internationalautomodified.com dan www.malaysiamotorexpo.com.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *