PDRM
Logo PDRM ( Sumber Foto: Google )

KOTA KINABALU, SABAH – Mayat seorang lelaki berusia 21 tahun ditemui ahli keluarganya di Wisma Kebajikan, Jalan Sembulan di Tanjung Aru, kira-kira pada pukul 9 pagi tadi setelah mangsa tidak pulang ke rumah sejak Rabu.

Menurut Ketua Polis Daerah Kota Kinabalu, ACP Mohd Zaidi Abdullah, ahli keluarga mangsa menemuinya dalam keadaan terbaring di atas tanah di kawasan tapak bekas bangunan lama tersebut setelah membuat pencarian di sekitar kawasan Sembulan.

“Siasatan di tempat kejadian mendapati bangunan tersebut adalah bangunan setinggi lima tingkat yang terbiar hampir 7 tahun.

“Si mati dipercayai naik ke atas bangunan tempat simpanan tangki air dan telah terjatuh ke bawah bangunan.

“Terdapat kesan tapak kaki di kawasan tangga bangunan dan di atas kawasan tangki air dan juga terdapat ‘vape’ yang ditinggalkan di atas bangunan dipercayai miliknya.

“Pegawai perubatan dari Unit Kecemasan Hospital Queen Elizabeth 1 mengesahkan kematian mangsa pada jam 9.07 pagi dan mendapati tangan kiri mangsa patah akibat terjatuh dari tempat tinggi,” katanya.

Zaidi berkata hasil siasatan polis di tempat kejadian oleh pihak Forensik Jabatan Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Kontinjen Polis Sabah tidak mendapati sebarang unsur jenayah atau senjata.

Mangsa telah dibawa ke Jabatan Forensik Hospital Queen Elizabeth 1 untuk tujuan bedah siasat yang akan dibuat pada hari ini untuk mengetahui punca kematian yang boleh membantu siasatan.

“Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Sabah turut hadir di lokasi dan kes diklasifikasikan sebagai mati mengejut,” katanya dalam sebuah kenyataan hari ini.

 




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *